no cry sister, no cry.. give it to God. - Reisverslag uit Madras, India van Marjolein - WaarBenJij.nu no cry sister, no cry.. give it to God. - Reisverslag uit Madras, India van Marjolein - WaarBenJij.nu

no cry sister, no cry.. give it to God.

Door: marjoleindia

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 Maart 2011 | India, Madras

Hallo allemaal!

Eindelijk is het zover...! Vandaag is alweer mijn tweede dag in India. Het vliegen was heel erg leuk, ik vloog met Emerirates eerst naar Dubai, heel mooi vliegtuig, heb nog even lekker film gekeken.. En er zaten aardige Nederlanders bij me in het vliegtuig. Kan niet beter! Daarna kwam ik in Dubai aan, heel erg mooi vliegveld. Toen moest ik nog 6 uurtjes in het vliegtuig naar Chennai. In dat vliegtuig was je eigenlijk al in India... Het rook er 'anders' en ze kwamen maar 1 keer drinken brengen..En mijn ontbijt was rijst! Daar ben ik lekker aan begonnen, want dat is mijn eten de aankomende weken!

Dinsdag kwam ik om half 9 aan hier in Chennai, ik werd opgehaald van het vliegtuig door Father Paul en nog iemand die hier ook leeft op het project. Paul Sunder Singh is de eigenaar van project Karunalaya.
We moesten in de stad ongeveer 30 kilometer met de auto. De man die mee was reed. We hebben er meer dan een uur overgedaan. In dat uur kreeg ik een goede indruk van India.
Ten eerste:
- Geen verkeersregels!!
- We reden onderweg een scooter aan, dit werd opgelost met wat geschreeuw, en toen reden we gewoon weer verder.
- Er zijn heilige koeien in India, dat zijn een soort huisdieren van mensen. Ze lopen gewoon los ook over de weg, en ze zijn er alleen voor melk. En je hebt witte koeien, dat zijn werkkoeien, ze worden geslagen en trekken karren (dit zie je heel veel in mijn buurt) als ze niet aan het werk zijn worden ze vastgebonden aan een hek met wat hooi.
- Langs de weg waren wat hutten gemaakt van takken, hier leven veel mensen in. deze mensen worden binnenkort uit hun 'huizen' gegooid, omdat er op die plek een nieuw gebouw word gebouwd. Ik hoop dat ik hier nog is langs kom, en er een foto van kan maken.
- verder is het druk ( ik leef in een stad met rond de 8 miljoen inwoners, als ik aan de jongens vertel dat ik uit een klein dorpje kom, en dat in Nederland in het heeele land maar 16 miljoen mensen wonen, moeten ze wel lachen!)


Het vliegveld was in een ander deel dan waar het project is waar ik leef.
Ik leef meer in ee ndeel met kleine straatjes, niet het meest toeristisch. Voor mijn gevoel is dit ook zeker niet het rijkste deel van Chennai.
Het is wel een deel wat mij heel erg aantrekt. Ik ben nog niet echt buiten het project geweest maar dit ga ik zeker binnenkort doen. Ik hoop dat het mogelijk is want de komende 2 weken ben ik hier alleen op het project. Over 2 weken komen 2 andere mensen uit Nederland, Eefje en Joris. Ik ken hun al uit Nederland. Eefje en ik gaan dan samen op het project werken. Ze hebben ook heel erg lief hun internet stick voor mij achter gelaten!

Mijn aankomst op het project:
Ik kwam ongeveer om 10 uur 's ochtends aan, ik heb mijn eigen kamer. Met een eigen wc en douche. Dat is wel heel erg fijn.
Ik heb eerst mijn kamer een beetje ingericht en toen ben ik naar beneden gegaan naar 'the boys'. Op mijn project zijn alleen maar jongens.
Er is overdag een groep van 14 jongens, zij zijn of net aangekomen op Karunalaya, in ieder geval na ongeveer september.
Ik ben de hele dag bij hun. De andere jongens zijn naar school van half 9 's morgens tot half 4 's middags.

Er is hier een dagprogramma. De jongens staan al om 6 uur 's ochtends op. ( ik hoef dat niet)

Naast ons gebouw, is een kerk en die kerkdienst begint ook rond 6/7 uur 's ochtends. Dus dat wordt niet uitslapen! Je hoort dan hele harde muziek van aveee maria, en dan een lied, 's avonds om 7 uur is weer een kerkdienst.

De jongens zijn heel erg aardig en lief. Ze zijn allemaal heel erg blij om hier te zijn en vinden het erg fijn.
Ze zijn al blij als je naar ze lacht.
Sommigen proberen je wel een beetje uit, anderen helemaal niet.
Vanochtend kwam er een nieuw jongetje aan op het project. Er is hier 1 man, en die gaat elke dag de straat op op zoek naar straatkinderen, deze jongen was een kind van bedelaars, en hij kreeg geen eten.
Hij kwam hier huilend en overstuur aan en had in zijn broek geplast.

Als kinderen hier aankomen, wordt altijd gezocht naar hun ouders. Het kan zijn dat de kinderen nie tmeer terug willen naar hun ouders of niet terug kunnen, die blijven hier.
Veel kinderen gaan als het mogelijk is na een tijdje weer terug naar huis.

er zijn ook kinderen uit mumbai hier, die blijven hier , hun ouders zijn niet meer vindbaar.

De jongens kunnen best goed Engels, in ieder geval de meeste. Ik denk dat ze dat wel geleerd hebben van voorgaande vrijwilligers.
Ze houden van dansen, spelletjes, tv kijken, tekenen, cricket en football.

Ik eet hier trouwens 2 x per dag rijst. Ik mis het ontbijt want dat is om 7 uur 's ochtends, ik eet om 1 uur mee (rijst met een curry) en om half 8 's avonds weer (weer rijst met een curry). Ik vind het wel lekker, en het is ook vegetarisch!
Ik eet met de jongens mee, we eten op de grond. De jongens hebben 1 zaal en daar zijn ze eigenlijk de hele dag, of buiten.
We eten op de grond, met onze rechterhand.
In het begin was dat een beetje moeilijk voor mij, maar het gaat al beter haha!
In die zaal slapen de jongens ook allemaal, op de grond..

Vanmiddag om 5 uur was er een soort feestje, ik werd op een gaststoel gezet, de jongens hadden een dans in gestudeerd, en ee ndrama stuk.
Het toneelstuk ging over straatkinderen. Ze deden het erg goed, waarschijlijk omdat ze het zelf meegemaakt hebben.
De kinderen hier hebben vaak wat ergs mee gemaakt, ze praten er niet over. Maar vanochtend ging ik met de kinderen tekenen en toen tekende een jongen een tekening met allemaal bergen en 1 bloem.
Hij had er bij geschreven: The flower is alone, The flower want's to be join a group.

De jongens zijn een familie voor elkaar. Er is 1 gehandicapte jongen, maar hij word niet gepest.

Toen ik bij het feest was kreeg ik een telefoontje van mijn moeder, ze belde naar het project dus ik had er al een beetje een naar voorgevoel over...
Ze vertelde mij dat mijn tante een hersentumor heeft, kanker...
Het was al langer aan de gang, maar deze uitslag heeft ze net gekregen.
Ik vind het heel erg om hier aan de andere kant van de wereld te zitten. Zo kan ik mijn familie, mijn tante en oom en mijn nichtjes en neefjes niet steunen, er niet voor ze zijn.
Ik zie hun als mijn liefste familie.
Ik wil het daarom hier ook vertellen, omdat ik hun wil laten weten hoe erg ik het vind.
Ik kan het verder niet in woorden beschrijven..

De titel van mijn blog heet daarom ook zoo..
Een man, hij is hier de hele dag hoorde wat ik had gehoord en hij zij:
Don't cry sister, don't cry, give it to God.
Als dat nou is zo makkelijk was..
Ik heb moeite om te geloven, ik weet wel dat er iets is en ik heb zeker mij eigen mening over geloven..
Maar 1 ding weet ik nu zeker wat ik elke avond hier ga doen:

Bidden..

Het kan alleen maar iets goed doen, dus ik stuur elke dag postieve energie naar Nederland.

Ik hoop dat het helpt.

Ik laat het hierbij..

Veel liefs van Sister Majlein ( zo heet ik hier ;)



  • 09 Maart 2011 - 17:36

    Inez Oosterlaar:

    Hee Marjolein!
    Als eerste heel veel sterkte met je tante en dat het goed met haar mag gaan! Verder klinkt het erg leuk wat je doet en volgens mij heb je het ook wel naar je zin. Heel veel plezier in ieder geval daar en ik blijf je volgen!!
    xx Inez

  • 09 Maart 2011 - 17:43

    Amber.:

    Lieve lieve marjolein! haha ik ga gelijk reageren want ben zo blij dat ik wat van je hoor! En ik ben zo blij dat alles goed is gegaan. En vind het zo leuk om te lezen wat je daaar aan het doen bent. Je zult daar hele bijzondere mensen ontmoeten en dat doe je nu ook al ! Echt ongelovelijk dat je helemaaaal aan de andere kant van de wereld bent haha. Bedankt voor je prachtige blog marjolein! En ik stuur je nog even een mailtje, dan kan ik ook nog even wat andere dingen zeggen. Veel liefde ! van iedereen! kus am

  • 09 Maart 2011 - 17:54

    Jennifer Philippo:

    Hey Maj,
    Ik had je nog willen bellen voor dat je vertrok helaas ben ik een domme dombo die als ze druk is met dingen niet echt meer aan de buiten wereld kan denken sorry hier voor !
    Wat fijn voor je dat je reis eindelijk is begonnen !
    Het klinkt heerlijk daar !!
    Maar wat erg van Marieke !!
    Ik hoop dat alles goed komt!!
    Ik zit nu lekker rustig thuis met mijn bolle buikje nog 6 weekjes en dan ben ik uit gerekend SPANNEND !!
    Wel heel jammer dat je haar niet snel kan zien na de bevalling ik zal je op je mail foto's sturen als het zo ver is als je dat leuk vind ! :D
    En als je na al die maanden weer terug bent moeten we maar snel afspreken !
    En kun je me via de mail misschien je adres daar doen ?
    Dan kan ik je een geboorte kaartje sturen als je dat leuk vind ?

    Ik wens je heel heel heel erg veel plezier daar aan de andere kant !

    xxxxxxxx
    Jenn

  • 09 Maart 2011 - 18:08

    Bashir (vliegtuig):

    Heey Marjolein,

    Heb je eerste verhaal gelezen en ben blij dat alles goed met je gaat! :)
    Wel jammer dat je 2e vlucht iets minder was kwa drinken enzo!

    Ik blijf je volgen, ben heel benieuwd wat je nog allemaal meemaakt! :)

    Dat is schrikken zeg van je tante, en zo ver weg. Heel veel sterkte!!

    Veel succes in India!

    Groetjes
    Bashir (vliegtuig amsterdam-dubai) en ouders

  • 09 Maart 2011 - 18:35

    Iris :

    Oh wow Marjolein je hebt al zoveel indrukken gehad.
    Ik ben blij dat het met jou goed gaat. En dat je het voor zover naar je zin hebt.
    Het spijt me om dat te horen van je tante. Ik wens je sterkte ook al zou ik eigenlijk je tante sterkte moeten wensen maar het is moeilijk als je zo dichtbij iemand staat maar niet kan helpen dus ook zeker sterkte voor jou hoor.

    Ik kijk uit naar je nieuwe reisverslag!.

    Liefs, Iris

  • 09 Maart 2011 - 19:01

    Deborah:

    wauw je hebt al heel veel meegemaakt,succes daar ook.

    dit heeft mijn moeder gezegt: ik vind het goed dat je voor me bid en maak er wat van en niet te veel zorgen maken met mij komt het allemaal goed veel succes en maak er wat van en veel plezier
    groetjes van marieke en deborah en de familie

  • 09 Maart 2011 - 19:13

    Toch Even Van Mij :

    niet huilen marjolein , niet huilen marjolein ,give it to God .
    ik hoop dat je hem ondekt, als je dat hebt gevonden. dan ben je vrij voor je leven om alles te doen wat je maar wil .
    misschien ben je daarom in india
    veel liefs en maak er wat moois van
    marieke

  • 09 Maart 2011 - 21:31

    Loes:

    Lieve Marjolein,

    Wat heb je al veel meegemaakt zeg zo de eerste dagen. Het is echt een totaal andere wereld waar je je in bevind en ik vind het nog steeds ontzettend knap dat je dit aan gaat. Ik hoop dat je deze positieve en nuchtere blik uit je blog blijft houden.
    Erg vervelend dat je meteen een naar bericht van thuis krijgt. Ik wens je daar veel sterkte mee.
    Marjolein, leuk om je blog te lezen, alle succes daar en ik denk aan je.

    Liefs Loes

  • 09 Maart 2011 - 21:57

    Fieke, Anniek, Paul:

    Best heftig allemaal, maar ook heel mooi om mee te maken met die jongens. Prachtig dat je dit doet. Sta je er helemaal alleen op? Geniet van al het moois wat je ziet en ervaart en sterkte bij wat moeilijk is, vooral omdat Nederland nu wel ver weg is.
    Ook van jette de hartelijke groeten!

  • 09 Maart 2011 - 22:57

    Roos:

    Lieve zus heerlijk om dit te lezen. En ondanks de titel kwamen er toch tranen. Ik vindt het heel mooi wat je schrijft.. Ik ben op dit moment ook nog niet thuis en bid met je mee laten we hopen dat als we allemaal bidden het iets zal doen.. Een allerliefste kus je zus!!

  • 10 Maart 2011 - 08:26

    Willemijn:

    Lieve Mar,
    Wat fijn om te horen dat je helemaal goed bent aangekomen, moest wel even aan je denken de afgelopen dagen zeg! Maar jeetje wat een verhalen nu al Mar, wat ben je een totaal andere wereld terecht gekomen als ik dit zo lees, klinkt écht fantastisch!! Echt mooi om te lezen dat je blog zo'n enorme positieve energie uitstraalt (nu al!), houden zo Mar! Wat ontzettend naar van je tante, en net nu je in India zit.
    Ik stuur je zo wel even een uitgebreide mail!
    Voor nu kan ik je alleen nog maar al het goeds toewensen van de wereld, you can do it, i believe in you!
    Heel veel liefs van Wil!

  • 10 Maart 2011 - 08:34

    Jan-Willem:

    Hee Marjolein, top wat je doet, diepe buiging. Ik zou het niet kunnen.

    Kijk, leer en beleef. Het thuisfront staat achter je. Je tante is sterk, en jij ook. Je snapt me vast. Er is tijd.

  • 10 Maart 2011 - 17:05

    Oma:

    Lieve marjolein,ik heb bewondering voor je .
    Fijn dat je bid voor allemaal op kampereiland.Wij bidden ook voor jouw en voor elkaar dat we samen kracht krijgen om door te gaan liefs oma ik volg je en hou je taai adieu. Sister marjolein

  • 10 Maart 2011 - 17:11

    Barbara:

    Ja je kent me wel. Ik ben die barbara die vaak met Jasmijn speelt. En ik wil je een paar dingen vragen.
    Zijn er ook meisjes?
    Gaat die rijst nooit verveelen?
    Ben je al eens naar een tempel geweest?
    Groetjes Barbara

    P.s. Wat erg ven je tante

  • 10 Maart 2011 - 18:01

    Jolanda:

    Wow!!!!
    Nu dan eindelijk India en dan echt India.... Top meid, maak er wat moois en bijzonders van...
    In gedachten leven we met je mee en met Marieke...
    lfs Jolanda ( muttie van F...)

  • 10 Maart 2011 - 22:04

    Sanne:

    Hoi Marjolein!
    Van Nienke hoorde ik dat je al vertrokken was! Jammer dat ik je daarvoor niet meer heb gezien en gesproken maar ik ben nu echt heel benieuwd wat je eerste indrukken zijn! Je verhalen zijn zo herkenbaar! Echt leuk om te lezen. Ik ben jaloers op je, ik wil graag weer terug! Geniet er in ieder geval volop van, voor je het weet is het voorbij. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen en ervaringen!
    Liefs Sanne (nichtje van Nienke)

  • 11 Maart 2011 - 07:11

    Tineke:

    Lieve Marjolein: wat fijn om de eerste ervaringen van jou te lezen van uit India.
    In een paar dagen tijd heb je al aardig een indruk gekregen over hoe het daar gaat.
    Je doet er fantasties werk, een glimlach en een vriendelijk woord doen al wonderen.
    heel veel succes geniet er van, ik blijf je volgen.

  • 12 Maart 2011 - 16:26

    Roderick:

    ik krijg helemaal de kriebels wat kun je mooi schrijven! mooi om te zien he dat je voor kleine dingen zoveel terug kunt krijgen van die arme kindjes.. herken ik wel een beetje damn wat mis ik dat!

    Emirates is een goede vliegmaatschappij he?? Die stewardessen zien er ook zo mooi uit met die hoofd doek dingetjes haha! Heb je die waterval gezien in het vliegveld?? vet groot! kwam er op de terugweg pas achter dat ze iets van 150 gates hadden ofzo echt ongelofelijk udge !!

    Heel veel plezier blijf je volgen.. liefs

  • 12 Maart 2011 - 16:37

    Jacomien Voorhorst:

    Dag Marjolein,

    Dag Marjolein,

    Wat leuk om je via deze site te volgen! Dat gaan we zeker de komende maanden doen. Ik hoop voor je dat je echt iets voor de jongens kunt betekenen. Ook namens Evert wens ik je erg veel succes daarbij en natuurlijk hoop ik ook dat je ook de tijd vindt om te genieten en om iets van het land te zien!

    Een hartelijke groet van Evert en Jacomien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Madras

Mijn eerste verre reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2011

Ta ta, India!

24 Mei 2011

Naar huis

01 Mei 2011

Filmpje!!

12 April 2011

Glaasje wijn..? 10 euro graag!

16 Maart 2011

Time flies..
Marjolein

Actief sinds 10 Feb. 2011
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 25570

Voorgaande reizen:

07 Maart 2011 - 05 Juni 2011

Mijn eerste verre reis

Landen bezocht: